Czym jest coaching językowy dla firm?

Pewnie słyszałeś już kiedyś o treningu językowym, ale czy zastanawiałeś nad jego istotą? Dowiesz się, czym różni się od zwykłego nauczania angielskiego i jaka różnica tkwi między nauczycielem a coachem. Będziesz mógł skorzystać z naszej oferty i zadbać o poziom językowy w Twojej firmie.

4 zasady coachingu językowego

Zaczniemy od podstaw, które oferowane powinny być w każdej porządnej szkole językowej. Mianowicie istnieją 4 najważniejsze filary, na których opiera się cała idea coachingu języka angielskiego:

  1. Mentalność. Najlepsze efekty możliwe są do osiągnięcia, tylko wtedy gdy uczeń poczuje sens nauki. Sposób myślenia jest bardzo ważny, ponieważ oddziałuje na pozostałe zasady nauki, w tym między innymi motywację do rozwoju.
  2. Motywacja. Odpowiada za dalsze rezultaty, ale najpierw potrzeba odnaleźć powód, dla którego nauka języka angielskiego stanie się dla Ciebie istotna. Musisz zastanowić się po co i dlaczego chcesz się go uczyć?
  • Wiedza. Każdy profesjonalny coach powinien posiadać nie tylko kwalifikacje i wiedzę z zakresu słownictwa, gramatyki i innych, ale również pozostałe umiejętności nawiązywania kontaktu z uczniem, motywowania, wpływania i dobierania metod nauczania, aby przynosi one faktyczne efekty.
  1. Trening. Polega nie na samym odbywaniu ćwiczeń z uczniem i zadawaniu mu prac domowych, ale przede wszystkim wspólnym dobieraniu strategii nauczania i planowania nauki. Ważne jest tutaj nawiązanie więzi z uczniem, aby obdarzył mentora zaufaniem i czerpał z niego przykład.

Coaching językowy w firmie

Teraz powstaje pytania, z jakiej racji potrzebny firmie jest trener językowy? Zdecydowanie najpewniej sprawdza się jego pomoc w mniejszych firmach, ale też większych korporacjach, lecz wówczas współpracuje on jedynie z garstką osób, których zadaniem jest ciągłe używanie angielskiego w codziennych biznesowych sprawach.

Coach ma stanowić jednocześnie motywację do nauki, ale też być nauczycielem. Różnica jednak polega na podejściu do kursantów, gdzie nauczyciel ma za zadanie przedstawić zasady angielskiego, wytłumaczyć i sprawdzić efekty. Natomiast trener językowy odpowiada za ogólny rozwój kursantów, a więc przekazuje każdemu z nich wiedzę w taki sposób, by był dostatecznie zrozumiały i przystępny. Nie istnieje jedna metoda nauczania coachingu językowego, ponieważ jest on indywidualnie dopasowany do uczniów. Tutaj liczy się kontakt z kursantami, by dowiedzieć się o nich więcej, poznać ich potrzeby i oczekiwania, a następnie dobrać do nich całą strategię.

Podczas naszego kursu języka angielskiego dla firm możesz skorzystać właśnie z oferty coachingu, dzięki czemu Twoja firma:

  • będzie rozwijała się w błyskawicznym tempie
  • pracownicy postawią na maksymalny rozwój językowy
  • zacznie oferować wyższej jakości usługi
  • stanie się międzynarodowym konkurentem na rynku pracy

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.