
Pewnie słyszałeś już kiedyś o treningu językowym, ale czy zastanawiałeś nad jego istotą? Dowiesz się, czym różni się od zwykłego nauczania angielskiego i jaka różnica tkwi między nauczycielem a coachem. Będziesz mógł skorzystać z naszej oferty i zadbać o poziom językowy w Twojej firmie.
4 zasady coachingu językowego
Zaczniemy od podstaw, które oferowane powinny być w każdej porządnej szkole językowej. Mianowicie istnieją 4 najważniejsze filary, na których opiera się cała idea coachingu języka angielskiego:
- Mentalność. Najlepsze efekty możliwe są do osiągnięcia, tylko wtedy gdy uczeń poczuje sens nauki. Sposób myślenia jest bardzo ważny, ponieważ oddziałuje na pozostałe zasady nauki, w tym między innymi motywację do rozwoju.
- Motywacja. Odpowiada za dalsze rezultaty, ale najpierw potrzeba odnaleźć powód, dla którego nauka języka angielskiego stanie się dla Ciebie istotna. Musisz zastanowić się po co i dlaczego chcesz się go uczyć?
- Wiedza. Każdy profesjonalny coach powinien posiadać nie tylko kwalifikacje i wiedzę z zakresu słownictwa, gramatyki i innych, ale również pozostałe umiejętności nawiązywania kontaktu z uczniem, motywowania, wpływania i dobierania metod nauczania, aby przynosi one faktyczne efekty.
- Trening. Polega nie na samym odbywaniu ćwiczeń z uczniem i zadawaniu mu prac domowych, ale przede wszystkim wspólnym dobieraniu strategii nauczania i planowania nauki. Ważne jest tutaj nawiązanie więzi z uczniem, aby obdarzył mentora zaufaniem i czerpał z niego przykład.
Coaching językowy w firmie
Teraz powstaje pytania, z jakiej racji potrzebny firmie jest trener językowy? Zdecydowanie najpewniej sprawdza się jego pomoc w mniejszych firmach, ale też większych korporacjach, lecz wówczas współpracuje on jedynie z garstką osób, których zadaniem jest ciągłe używanie angielskiego w codziennych biznesowych sprawach.
Coach ma stanowić jednocześnie motywację do nauki, ale też być nauczycielem. Różnica jednak polega na podejściu do kursantów, gdzie nauczyciel ma za zadanie przedstawić zasady angielskiego, wytłumaczyć i sprawdzić efekty. Natomiast trener językowy odpowiada za ogólny rozwój kursantów, a więc przekazuje każdemu z nich wiedzę w taki sposób, by był dostatecznie zrozumiały i przystępny. Nie istnieje jedna metoda nauczania coachingu językowego, ponieważ jest on indywidualnie dopasowany do uczniów. Tutaj liczy się kontakt z kursantami, by dowiedzieć się o nich więcej, poznać ich potrzeby i oczekiwania, a następnie dobrać do nich całą strategię.
Podczas naszego kursu języka angielskiego dla firm możesz skorzystać właśnie z oferty coachingu, dzięki czemu Twoja firma:
- będzie rozwijała się w błyskawicznym tempie
- pracownicy postawią na maksymalny rozwój językowy
- zacznie oferować wyższej jakości usługi
- stanie się międzynarodowym konkurentem na rynku pracy