Czy nauka angielskiego dla firm jest potrzebna?

Coraz więcej przedsiębiorstw otwiera się na zagraniczne rynki i podejmuje współprace międzynarodowe. Konkurencja jest bardzo duża, dlatego każda firma chce wyjść na jak najbardziej profesjonalną. Jeżeli chcesz zapewnić sobie i swoim pracownikom odpowiednie przygotowanie do negocjacji z obcokrajowymi firmami – wybierz kurs angielskiego!

Co to jest kurs angielskiego dla firm

Kursy językowe dla firm są dedykowane każdej firmie, w której pracownicy potrzebują umiejętności dogadywania się z obcokrajowcami. Podstawowy angielski wykładany w szkole i na studiach bezwzględnie różni się od tego, który obowiązuje w świecie biznesu. Ważna jest tutaj znajomość specjalistycznego słownictwa związanego z daną branżą, którego przeważnie nie uczy się w tradycyjnych szkołach. Dlatego aby móc swobodnie porozumiewać się w obcym języku w dziedzinie prawa, IT, handlu, HR itp., warto zapisać się na kursy angielskiego biznesowego.

Szkolenie dla pracowników jest prowadzone najczęściej w niewielkich zespołach od 3 do 12 osób. Dzięki temu każdy uczestnik kursu może zabrać głos podczas zajęć. Najczęściej lektorzy i speakerzy wybierają metodę komunikatywną pozwoli na przełamanie wszelkich oporów w mówieniu po angielsku. Kursy te z reguły cechują się dużą elastycznością grafiku, ponieważ szkoły językowe zdają sobie sprawę, że muszą dopasować się do ludzi pracujących na pełen etat. Dodatkowo, nauka w grupie motywuje do dalszej pracy, w przeciwieństwie do samodzielnej nauki w domu.

Czy szkolenia z angielskiego dla firm są potrzebne

Zdecydowanie tak. Znajomość języka angielskiego na rynku pracy to podstawa. Zarówno prowadząc firmę, jak i będąc pracownikiem powinno się znać angielski. To bardzo ważne, zwłaszcza, jeżeli rozważa się międzynarodowy kontrakt. Bardzo ważna jest też stała komunikacja z klientem. Obecność tłumacza jest jak najbardziej możliwa podczas takich spotkań, ale rozmowa wtedy przybiera bardzo formalny ton i nie ma możliwości swobodnej wymiany argumentów. Rynek się zmienia, co chwile należy wdrażać nowe pomysły, a co za tym idzie – stale komunikować się ze sobą. Jeżeli pracodawca będzie rozumiał to, co mówi do niego zagraniczny kontrahent, będzie mógł poprowadzić rozmowę tak, by udało mu się pozyskać klienta.

Udział w szkoleniu dla firm umożliwi pracownikom korespondencję mailową i telefoniczną bez barier, a w kliencie wzbudzi szacunek i zaufanie do firmy z którą współpracuje. A to niezwykle ważne, jeżeli chce się prawidłowo zarządzać działalnością.

Co zyskujesz biorąc udział w szkoleniu dla firm

Uczestnictwo w kursie języka angielskiego przygotowuje pracowników do umiejętnej komunikacji z obcokrajowcami. Dzięki temu, mogą uczestniczyć w spotkaniach biznesowych w języku angielskim i brać w nich czynny udział.

Nauka angielskiego biznesowego umożliwia również swobodną rozmowę z klientem, dzięki czemu negocjacje stają się możliwe, a firma jest uznawana za profesjonalną i doświadczoną. Zarówno dla pracownika, jak i klienta komunikacja bez barier sprawia, że można rozmawiać bez obecności tłumacza, informować o swoich przemyśleniach i przedstawiać nowe pomysły.

Pracownicy znający język angielski mogą również uczestniczyć w cennych szkoleniach, które odbywają się w języku angielskim i nie są tłumaczone. Coraz więcej zagranicznych przedsiębiorców przyjeżdża do Polski by podzielić się swoją wiedzą. Dzięki umiejętności rozumienia komunikatów w języku angielskim, udział w takim szkoleniu staje się możliwy.

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.